ایران تا پایان اردیبهشت بارانی است

ایران تا پایان اردیبهشت بارانی است

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

صدیق ضیاییان افزود : ا مروز و فردا (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت) در مناطقی از اردبیل ، گیلان ، مازندران ، باغ ، مشرق شمالی ، خاور رضوی ، مشرق جنوبی ، شمال سیستان و بلوچستان ، یزد ، شمال سمنان ، چهارمحال و روزبهی ، کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، اصفهان ، کرمان ، ایران ، بوشهر ، نیم شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان ، قزوین ، البرز و تهران ازدیاد ابر ، رگبار و تندر و برق ، وزیدن هوا سخت موقت ، در شماری مناطق گردوخاک و در مناطق زرنگ مطر تگرگ پیش بینی می شود .

وضعیت هوای ایران

وی افزایش نمود : آدینه (۲۸ اردیبهشت) در مناطقی از شمال مغرب برنامه شرط بندی فوتبال به استان های ساحلی دریای خزر ، شمال مشرق ، مشرق ، جنوب ، جنوب مشرق و ارتفاعات و دامنه های جنوبی در دنباله بند کوهستان البرز و نقاطی از وسط رگبار و رعدوبرق و نسیم هوا سخت پیش بینی می شود . طی این موقع سختی باران در شمال مشرق و نوار شمالی مملکت خواهد شد .

ضیاییان امتداد داده شد : شنبه (۲۹ اردیبهشت) در نوار شمالی و شماری منطقه‌ها نوار شرقی مملکت مطر و نسیم هوا سخت آرزو می رود . یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) باران در کناره‌ها غربی دریای خزر و شمال مغرب سرزمین تقویت و در دامنه های جنوبی البرز نوار شرقی و بخش هایی از بین دیار هم رگبار و رگبار و تندر و برق زمانی همراه با وزیدن هوا اکید پیش بینی می شود .

وی جمع نمود : خور پارس و باریکه هرمز طی پنج تاریخ آتیه ، دریای عمان شنبه و یکشنبه و دریای خزر از شنبه تا دوشنبه موجدار خواهند می باشد .
رییس بین مربوط به ملت پیش بینی و مدیریت تنش مخاطره‌ها طریقه هوای بنگاه هواشناسی سرزمین راجع‌به حالت جدول تهران طی دو تاریخ آتیه فرمود : آسمان تهران فردا (۲۷ اردیبهشت) لخت تا قسمتی ابری ، همراه با نسیم هوا ، از پس‌ازآن از نیمروز وزیدن هوا سخت ، زمانی قهرمان و خاک با دست‌کم دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ رتبه سانتیگراد و طی آدینه (۲۹ اردیبهشت) مقداری ابری ، در سپس از نیمروز زیاد ابر ، زمانی مطر پخش و نسیم سخت و گمان قهرمان و خاک با کمینه دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ پایه سانتیگراد پیش بینی می شود .

ضیاییان در انجام اظهارکرد : طی فردا و پس فردا شهرکرد با دست‌کم ۴ مرتبه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۸ و ۴۰ دمای رتبه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین میانه استان ها پیش بینی می شود 

نویسنده مطلب: مجتبی سلامت

مجتبی سلامت

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...